niedziela, 5 lutego 2012

Licencje - czyli warunki udostępniania tekstów

Witajcie,

już jakiś czas chodziło mi to po głowie. Rzec można od bardzo dawna. Brak porządku z tekstami udostępnianymi w internecie jest tak duży, że albo wszystkim się wydaje, że wszystko można (w imię "demokracji"), albo nie bardzo wiadomo, czy można i jak. Postanowiłem zatem raz na zawsze zrobić porządek z moimi tekstami.

OGÓLNE WARUNKI LICENCYJNE (ver. 1)
udostępniania tekstów podpisanych jako Paweł Baranowski lub pavbaranov publikowanych w internecie.

1. Warunki obejmują wszelkie teksty związane z muzyką, jakie pod zostały umieszczone lub zostaną umieszczone w internecie, a których jestem autorem.
2. Licencja obejmuje zarówno tekstu już opublikowane, jak i te, które zostaną opublikowane po jej zamieszczeniu. l
3. Teksty określone wyżej mogą być wykorzystywane przez podmioty trzecie na następujących zasadach:
a. Każdy ma prawo do bezpłatnego przedrukowywania moich tekstów w dowolnym medium jeśli robi to dla użytku niekomercyjnego.
b. W przypadku użytku komercyjnego, publikowanie moich tekstów jest możliwe po uzyskaniu odrębnej mojej zgody.
c. Każdy kogo mój tekst dotyczy, ma prawo dowolnego użytku z moich tekstów tak całości, jak i w części nawet jeśli czyni to dla celów komercyjnych. W szczególności zapis ten dotyczy muzyków, klubów muzycznych, czy organizatorów imprez.
d. Przedrukiem może być objęta całość lub część tekstu. W ostatnim przypadku, używający tekstu nie ma prawa wykorzystywać tekstu w sposób, który zmieniłby sens mojej wypowiedzi.
e. W przypadku tekstów takich jak biogramy, czy dyskografie wykorzystywane w celach niekomercyjnych, mogą być dowolnie używane, w tym zmieniane i uzupełniane, bez mojej odrębnej zgody. Używanie ich do celów komercyjnych odbywa się na zasadach określonych w pkt. 2 lit b-d.
f. Każdy przedruk jest możliwy wyłącznie z podaniem autorstwa i źródła pochodzenia.
4, Dotychczasowe warunki umieszczania tekstów wypracowane z kilku podmiotami nie ulegają zmianom. W szczególności podmioty te nie muszą uzyskiwać mojej nowej i oddzielnej zgody zgodnie z niniejszą licencją.
5. Niniejsze warunki stosuje się jeśli pod tekstem nie istnieją noty zmieniające bądź wykluczające tę licencję lub też udzielające licencji na odmiennych zasadach.
6. Przez użytek komercyjny rozumie się:
a. używanie moich tekstów w mediach, które za dostęp do nich pobierają jakąkolwiek opłatę w jakiejkolwiek formie, także niepieniężnej,
b. używanie moich tekstów, w sposób, który używającemu przynosi bądź może przynieść dochód,
c. używanie moich tekstów w celach reklamowych takich jak np. opisy płyt w sklepach internetowych, stronach dystrybutorów bądź producentów płyt, stronach muzyków, klubów muzycznych czy organizatorów imprez.
7. Warunki obowiązują do czasu, do kiedy ich nowa treść nie zostanie podana do wiadomości pod adresem pavbaranov.blogspot.com

Aby nie było żadnych wątpliwości, licencją powyższą są objęte także teksty, jakie ukazały się w serwisie diapazon.pl.

W przypadku, gdy nie masz pewności czy możesz publikować mój tekst - spytaj - poniżej jest miejsce na komentarze, które treść mogą świetnie uzupełnić. Proszę jednak nie zamieszczać tu komentarzy, które nie mają związku z treścią licencji. Tego typu komentarze będą usuwał, choć niechętny usuwaniu komentarzy jestem.

Przepraszam, za tę - nazwijmy to prywatę - ale w przeszłości z jednej strony moje prawa bywały naruszane, z drugiej zaś strony od czasu do czasu dostaję zapytania, czy i jak ktoś może wykorzystać mój tekst.

Brak komentarzy: