piątek, 7 czerwca 2013

Nowości C.I.M.P.

Od czasu, gdy zacna i zasłużona dla prezentowania współczesnego jazzu, rodzinna wytwórnia C.I.M.P. w zasadzie wypadła z kręgu polskich dystrybutorów, dość ciężko o ich płyty. Pozostaje zamówienie przez internet lub kupno podczas koncertów. Szkoda, choć rozumiem rozterki naszych dystrybutorów.

W ostatnim czasie C.I.M.P. jak zwykle przygotował nie lada gratkę dla tych, którzy chcą bardziej "zakręconych" dźwięków. Na nowości składają się:

Changing Tranes (CIMP #390), czyli kolejna płyta duetu Jimmy Halperin (Saxophone), Dominic Duval (Bass) tym razem prezentująca nagrania Coltrane'a. Pewnie niebawem pojawi się recenzja. Mam nadzieję ;)

Honeymood on Saturn (CIMP #389) tria Andrew Lamb (Saxophone), Tom Abbs (Bass), Warren Smith (Drums) i bardzo pragnąłbym zwrócić uwagę na muzykę Andrew Lamba. Warto go słuchać.

Side By Side duetu Frode Gjerstad (Saxophone), Paal Nilssen-Love (Drums) (CIMP #388) - tu bez komentarza. Dwu świetnych, europejskich improwizatorów być może dzięki temu wydawnictwu w większym stopniu dotrze za Wielką Wodę. Oby.

Duetto duetu Diane Moser (Piano), Mark Dresser (Bass) (CIMP # 387)

Avenue of the Americas kwartetu: David Haney (Piano), Mat Marucci (Drums), Doug Webb (Saxophone), Jorge Hernaez (Bass) (CIMP #386)

Nowości niesie również katalog koncertowy, czyli CIMPoL

Live On Tour 2008 (CIMPoL 5015) - Trio X - to nagranie z nami jest już jakiś czas obecne, prezentuje koncert McPhee, Duvala i Rosena w Colgate University Hamilton

Live at the Dirty Dog (CIMPoL 5014) kwartetu Ernie Krivda (Saxophone), Claude Black (Piano), Dan Kolton (Bass), Renell Gonsalves (Drums); Muzyka Erniego Krivda nie jest chyba zbyt popularna w naszym kraju, a myślę, że warto się z nią zapoznać.

Live in Montreal (CIMPoL 5013) znów kwartet, tym razem w składzie: Gebhard Ullmann (Clarinet), Steve Swell (Trombone), Hilliard Greene (Bass), Barry Altschul (Drums), znanym z wcześniejszego nagrania CIMP #315. Osobiście zawsze czekam na nowe propozycje Ullmanna - w tym składzie - tym bardziej.
Prześlij komentarz